onsdag 20 maj 2009

Homestylat och lite sytt

Numera titulerar jag mig som hobbyhomestylare...hihi...jodå, har haft i uppdrag att homestyla ett hus som ska säljas och idag var det visning. 12 familjer skulle dit och kika.
Jättekul uppdrag för en som älskar det här med inredning!!
Så idag har det grejats in i sista minuten, nästan...färska blommor hit och färska kryddor dit, plantera blommor ute, rensa ogräs, dutta med kuddarna m.m. Har redan varit där en gång tidigare och möblerat om och lagt till och tagit bort, flyttat grejer hit o dit tills alla vart nöjda. T.o.m. min kära far vart nöjd verkar det som...och han är svår att behaga! (f'låt)
Han har lovat en utlandssemester för hela familjen om huset går upp till en viss summa...så nu håller vi tummarna allihopa!

När jag ändå var igång med inspirationen från dagen ägnade jag kvällen åt att sy en tunika i storlek 1 år, en beställning som jag fått.
Såhär ser den ut, få se om hon gillar tyget annars blir den till försäljning här!


Imorgon ska jag till vännen H för att leverera lite tyghjärtan och tunika till Molly. Ska bli trevligt, ryktades om gott fikabröd.....*mums*

Och snart, snart kan jag börja med mina smycken. Har fått en del av det jag väntat på...Kram på er

2 kommentarer:

  1. Spännande! med smyckerna, nästa gång symaskinen krånglar ,ta hjälp av "Plantagen"! Lugnande!

    SvaraRadera
  2. Ska tänka på det nästa gång.

    SvaraRadera