måndag 15 juni 2009

Projekt sommarstuga

Nu är det SOMMARLOV, iallafall för vissa....
...fick en förfrågan om inte jag kunde fixa iordning ett sovrum i en sommarstuga! Det kan jag ju bara inte tacka nej till, så roligt att folk litar på mig och låter mig renovera deras hem. Personen i fråga trodde att jag skulle vända i dörröppningen så fort jag såg hur sovrummet såg ut. Ja, det såg ju för jäkligt ut, rent ut sagt!! MEN det är ju sånt jag gottar mig i.....*hehehe*
Så idag for jag iväg på "projekt sommarstuga" för att börja arbetet, har i 6 timmar ägnat mig åt att riva typ 1o lager tapet+spackel för att få fram de gamla träväggarna. *pust o frust*
Och jag är inte färdig!!!!!!
Ihärdig som jag är så skulle jag lika gärna kunna stå kvar där än o pilla bort tapet. Men det tar vi imorgon igen. Ja det är verkligen allt som ska göras i sovrummet, det ska målas i tak, väggar, fönstret, byta golv, lister, foder....
Sommarstugan annars är en riktig stugdröm, inrett i vitt o turkost, och ligger vid vattnet.
Här ska ni få se hur sovrummet såg ut när jag började!








Mmmmm...vad säger ni? Gottigottgott va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar