lördag 20 juni 2009

Projekt sommarstuga avklarad!

ÄNTLIGEN KLAR!!!!
Efter en slitsam vecka står nu sommarstugans sovrum färdig och klar för ägaren att börja inreda.
Har under dessa dagar:
*skrapat gamla tapeter samt spackel= hittade gamla tidningsblad på väggen från 1937, spännande

*spelat dum blondin på byggaffären= allt går så mycket lättare då =)

*målat tak och väggar= bort med det gula, fula och in med det vita...mmmm, I like

*plockat upp en manlig liftare som trodde att jag jobbade som snickare= det tackar jag för men nästa gång så kanske jag inte ska tvärbromsa framför en liftare av det manliiga könet, kanske inte är lika trevlig nästa gång

*satt upp gipsväggar= snett o vint o jävligt

*ätit en massa korv så jag nu ser ut som korv själv= perfekta lunchen, middagen. In i micron i 1 minut, färdig att ätas.

*lagt golv= smidigaste projektet av allt

*målat nya lister och foder= tur att det var uppehåll en dag iallfall i detta regniga sverige

*gjort några blunders= bl.a haft sönder en nyuppsatt tapet när en taklist skulle upp, kapat en list för kort...sånt man får räkna med ibland

*målat fönstret

*tapetserat= snett o vint och har sönder tapeten i ett hörn.....arrrgggghhhh

*varit tvungen att ta hjälp med lite omjoxning av el av min kära sambo= och detta mot hans vilja..men så är det när man inte kan ALLT. Han försäkrade sig om att inte bli inblandad i detta redan i tidigt stadium....

Och här har ni resultatet:




Tack för mig, nu ska jag bara lata mig.....lite iallfall...har ju lite smyckesbeställningar att ta tag i!

Hoppas midsommar var trevlig, min/vår var lugn iallafall. Mat o dryck på vår altan, sen var jag helt "off". Mathilda o sambon lämnade tråkmamma hemma för att ha kul hos våra vänner och jag gick till sängs o sooooooov...zzzzz...visst är jag en rolig prick! =)

Ha de gott!

8 kommentarer:

  1. oj,va du har jobbat!! o va fint det blev,nu får du ligga i hängmattan!!

    SvaraRadera
  2. åhh vad fint det blev!!
    Bra gjort kussen!!
    pussar och hoppas att midsommar var skön i sängen ;))

    SvaraRadera
  3. ja det är så skönt att det är färdigt nu...

    SvaraRadera
  4. Du är ju för 17 både en riktig konstnär å hantverkare!! Gu va fina saker du gör och va fint det bidde hos svämor! Imponerad... Kram F

    SvaraRadera
  5. tack tack...nu ska du väl inta ta i så du spricker...hihihi...men det är ju sånt här jag lever för!
    Kram på dig själv

    SvaraRadera
  6. Tjejen, fasiken vad bra det blev. Du är så himla duktig.
    Hoppas att ägaren till stugan blev nöjd.
    Ha det gott. Kram

    SvaraRadera
  7. Jättefint! Ernst Kirchsteiger får se upp - här kommer en konkurent :)

    SvaraRadera