måndag 20 april 2009

Matlådepåse!

Marknaden gick sådär i söndags, var mest pensionärer som kom. Inte direkt min målgrupp just nu!!! Men det var kul ändå, fick en heldag med min mamma som även hon är inom handarbetsområdet och var med på marknaden. Hon syr/virkar unika o personliga väskor och målar stora färgrika tavlor! Hon har nyss också startat upp en blogg under adressen http://tarjam-mellanhimmelojord.blogspot.com/. Kolla in där!

Har gått och klurat på att göra en snyggare och mer praktisk tygpåse för matlådan ett tag nu. (Inte så kul o gå runt med systembolagets påse eftersom lunchlådan alltid har en tendens att hamna på sniskan.)
Och idag så pratade jag med min vän H i telefon och hon önskade sig just en sån utan att hon visste att jag gått o klurat på den. Då var det bara o börja designa från eget huve' och vips så var den första matlådepåsen klar. Nu ska H få den och låta henne göra en utvärdering av påsen.
Hade inge riktigt styvt tyg hemma nu så det fick bli ett tyg från MARIMEKKO designat av Maila Kievari. (det är inte ett komönstrat tyg som jag nästan tycker att det ser ut som på bilden)
Hade tankar om att man kanske skulle ha nån slags insydd kartongplatta i botten, men då skulle den ta för stor plats när den var ihopvikt tyckte jag. Så den vart utan. Få se vad H tycker.
Mått på matlådepåsen är bredd 21 cm, längd 26 cm, höjd 20 cm. Den är perfekt för en normal matlåda, dryck och nån liten burk, frukt m.m.
Pris: 90 kr

Om du också vill ha en matlådepåse är det bara att meila mig!



1 kommentar: