tisdag 18 augusti 2009

Kantarellfynd

Jag är världens om inte universums sämsta svampplockare, det ska gudarna veta!!!
Men igår var lyckan framme...vi trotsade de små envisa myggrackarna och tog oss en tur i skogen. Efter en timma i skogen så hade jag fått ihop en hel liter med gula härliga kantareller, det är typ jättemycket för mig som oftast kommer hem med en skramlande kantarell längst ner i min fina kompostpåse till svampkorg.
Så kvällens mat vart en mumsig varm macka med kantareller som jag bara snabbt rört ner med creme fraiche, salt o peppar.
La upp allt så fint som på restaurang och sa till min sambo att det här ska jag ta kort på,
han sa bara -Det skulle inte förvåna mig!!! Kände mig lite smånördig då så jag strunta i det..=/
Men eftersom jag är så himla stolt över mitt fynd så måste jag visa er de finfina kantarellerna!

Kram på er!

1 kommentar:

  1. oj,va gott det såg ut,Du skulle ha tagit en fin gourmet bild på svampmackan! Puss till Mathilda på sin födelsedag!

    SvaraRadera