måndag 10 augusti 2009

...ångest?...*litegrann*

Snacka om att jag vart dålig på att uppdatera mig på sistone, vet inte vad jag ska skylla på heller....

Har iofs vart i Bokenäs 1 vecka på lite semester, men sen bara varit hemma och gottat mig.
Det här med att det blir augusti helt plötsligt är ju alltid så himmelens ångestladdat...man börjar jobba igen, kvällarna blir bara mörkare o mörkare o mörkare...alltså är sommaren snart sluuuuuut! Och vad har man hunnit med????? Snabbt räknat för min del iallafall, ni kanske har hunnit med underverk...
Men visst, samtidigt är det himla mysigt o få tända lite levande ljus på kvällskvisten. =)


Har grejjat lite på altanen under förra veckan, hade ett önskemål om en myshörna/lounge. Och nu har vi det......*MYSPYS*
Fick en säng som inte användes och av den har vi nu gjort en soff-säng av med stora sköna kuddar på. Kastat upp lite halvt genomskinliga gardiner som vi kan dra för om kvällarna för insynen/mysfaktorn...och voila en myshörna som inte riiiiktigt är färdig...Fija är aldrig riktigt nöjd...hehehe.
Är nu på jakt efter ett brickbord a'la orientaliskt stuk samt fler petrolfärgade kuddar, sen blir jag nog nöjd. Såhär ser det iallafall ut i nuläget.
NU känns det mer som ett komplett rum än bara en genomgång ut till soldäck

Åska på G nu när jag var ut o tog kort, kolsvart himmel..usch. O inte hann tvätten torka heller ute på linan. Hatar det när det näääästan är torrt o man måste slita ner allt för att hänga det inne sen...grrrr.

Är annars väldigt produktiv gällande smycken. Ska ha en smyckesvisning nån gång i Augusti samt marknad i Tysslingen i September. Ser jag fram emot! =)

Nej, nu måste jag upp o stänga igen alla fönster som står på vid gavel här hemma innan ovädret slår till. Sen ska jag ut på altan o tända ljus o mysa, dock för mig själv idag för sambon har fotbollsmatch *lycka till, älsklingen*.

Kram kram

3 kommentarer:

  1. Jag vet att du fixar!! ha det skööönt i din Myshörna m. tända ljus!

    SvaraRadera
  2. Såååå ombonat och med hög mysfaktor:)
    Vad fint det blev, som alltid när du fixar...
    Kanske man kan få komma på en kopp kaffe någon dag?
    Kram

    SvaraRadera
  3. tack tack...kaffe är man alltid välkommen på!!! kram

    SvaraRadera